Szerző: banogabor » 2016 ápr. 03 15:32
Kedves Laci!
Ami történt, nem véletlenül történt. Lehettem úgy 3-5 éves, amikor Újpalota épült. Az akkori 73-as járat igencsak hasonlított egy olyan városnéző buszra, aminek az útja a kacskaringózáson túl egyfajta katasztrófa sújtotta övezetnek látszó területen futott.
Újpalota közlekedését NEM a 7-es buszra és társaira alapozták akkoriban, hanem a 4-es metró (leánykori nevén Dél-Buda - Rákospalota) megépítésére. Csakhogy azóta eltelt mennyi is??? 40 év! Laci! 40 év alatt a szétlopott közvagyonból még egy normáls összekötő utat sem sikerült építeni Újpalotának. Annak a régiónak, amelynek lakossága bőven indokolná a metrót! Hát ez bizony a politika hiteltelenségének a legékesebb bizonyítéka, ami nem most romlott el!
És ezt tudod te is nagyon jól. Egy zavarérzékeny, lassú villamos nem old meg semmit. Inkább csak ront a helyzeten, s ezt ráfogni arra, hogy a kerékpárosok nem akarnak kerékpárutat...már ne is haragudj! Újpalota lakossága döbbenetesen elkeseredett, de nem ***, hogy az egyébként is rossz megoldás helyett egy olyan félmegoldást válasszon, ami egy kamionra való pénzbe kerül és semmit nem old meg!
A másik meg: ha a XV. kerület mindenkori képviselő testülete annyira a szívén viselné a kerékpáros közlekedést, mint amennyire nem teszi, akkor azért már lehetett volna bőven mit tenni annak érdekében, hogy a biciklisek se legyenek rákényszerítve arra, hogy szabályokat áthágva járdán kerékpározzanak (a Szentmihályi úton) vagy pl. minden zebránál tologatni kelljen a kerékpárt!
Laci! Őszintén! Mondj nekem csak egyetlen olyan zebrát, amit a '89-es rendszerváltás óta alkalmassá tettetek volna arra, hogy szabályosan lehessen átkelni rajta kerékpárral is! Nem hogy az, hanem sok esetben a járdaszegélyek akadálymenesítése sem történt meg!
De az M3-as - Szerencs utcai kereszteződés sem lett átalakítva gyalogos-kerékpáros komforná! Két életveszély ott átkelni. Alternatíva pedig nincs. Ez a probléma is velünk él vagy 32 éve!
Visszatérve az eredeti témához: Újpalotának nem villamos kell, amivel lényegében sehová nem érnek el, hanem egy valóban gyors , korszerű összeköttetés a belvárossal és a budai oldallal....tudod: olyan ami gyorsabb lehet a gyors 7-esnél és nagyobb távolságra képes a nélkül, hogy egy órát kellene zötykölődni.
És ezt a kényelmet nem csak a metró tudja nyújtani, hanem pl. egy városi magasvasút is akár, ami nem áll meg minden utcasarkon, nem függ az aktuális közlekedési helyzettől s amivel szemben egy villamos egyszerűen nem versenyképes!
Ezt a lakosság már világosan érti, Laci!
Kérdés, hogy te és a városvezetés ezt mikor fogja megérteni!?
Tisztelettel:
Bánó Gábor
"...egy demokratikus jogállamban a törvényeknek előre kiszámíthatóaknak kellene lennie..."
Polgár Tamás, Tomcat