Kerékpár útvonal a kerületben

Sportolási lehetőségek, sportélet a kerületben

Ön szerint legyen kerékpárútvonal a kerületben?

Igen
22
96%
Nem
1
4%
 
Szavazatok száma : 23

Re: Kerékpár útvonal a kerületben

HozzászólásSzerző: nico » 2015 jan. 05 20:02

Csak a kerékpárt + Rákospalotát, (Fótot) szeretőknek!

http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=5179
Tisztelettel: Fórumtársad.
nico
 
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2006 nov. 23 15:51
Tartózkodási hely: Újpalota, Kőrakás park 51.IIIe.7a. (lift nincs.)

Re: Kerékpár útvonal a kerületben

HozzászólásSzerző: banogabor » 2015 okt. 05 01:34

Az miért van, hogy a csili-vilire felújított újpalotai vásárcsarnok beruházásába nem fért bele egy kerékpártároló kialakítása? Sőt, az eddigieket is felszámolták! Jó lenne végre tudomásul venni, hogy a kerékpározás a kerületben nem valami úri hóbort, hanem velem együtt sokan használják közlekedésre, bevásárlásra, munkába járásra.

Tisztelettel:

Bánó Gábor
"...egy demokratikus jogállamban a törvényeknek előre kiszámíthatóaknak kellene lennie..."

Polgár Tamás, Tomcat
banogabor
 
Hozzászólások: 298
Csatlakozott: 2007 feb. 19 10:32
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Kerékpár útvonal a kerületben

HozzászólásSzerző: Városüzemeltetési Osztály » 2015 okt. 06 15:15

Tisztelt Bánó Gábor Úr!
Az Újpalota Vásárcsarnok fejlesztése alkalmával az úgynevezett "sétány" felületére a kerékpártárolók tervezésre kerültek, más utcabútorokkal egyidejűleg. Forrás hiány miatt, sajnos ennek kivitelezése a 2016. évben fog megtörténni. A kellemtlenségért Öntől és kerépáros társaitól, szíves elnézést kérünk.
Jelzését köszönjük.
Tisztelettel:
Városüzemeltetési Osztály
Városüzemeltetési Osztály
 
Hozzászólások: 472
Csatlakozott: 2004 márc. 04 10:34

Re: Kerékpár útvonal a kerületben

HozzászólásSzerző: banogabor » 2015 okt. 06 15:48

Tisztelt Városüzemeltetési osztály!

Gyors, megnyugtató válaszukat köszönöm!

Tisztelettel:

Bánó Gábor
"...egy demokratikus jogállamban a törvényeknek előre kiszámíthatóaknak kellene lennie..."

Polgár Tamás, Tomcat
banogabor
 
Hozzászólások: 298
Csatlakozott: 2007 feb. 19 10:32
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Kerékpár útvonal a kerületben

HozzászólásSzerző: banogabor » 2015 okt. 24 11:22

Tisztelt Városüzemeltetési Osztály!

Ezúton fejezem ki nagyrabecsülésemet Önök felé, ugyanis a leírtakkal ellentétben alig több, mint két héttel a jelzésemet követően már meg is épült a kerékpár tároló :!: Egy a SPAR mögötti kapunál, négy pedig a gyógyszertár oldalában. Vagyis nem kellett megvárni a jövő évi építkezést, mivel az már mostanra használhatóvá vált! Ma már használatba is vettem! Nagyon örülök neki, nagyon köszönöm!

Tarolo.jpg
Új kerékpár tároló a vásárcsarnoknál

Tisztelettel:
Bánó Gábor
"...egy demokratikus jogállamban a törvényeknek előre kiszámíthatóaknak kellene lennie..."

Polgár Tamás, Tomcat
banogabor
 
Hozzászólások: 298
Csatlakozott: 2007 feb. 19 10:32
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Kerékpár útvonal a kerületben

HozzászólásSzerző: Hajdu LÁSZLÓ » 2016 ápr. 03 14:04

AZ ÚJPALOTAI KÖTÖTT PÁLYÁS GYORS VILLAMOS PROJEKT,
ha megépült volna a Keleti pu - Szilas patak között kerékpár épült volna,
de a tiltakozóknak ez sem volt vonzó, kiutáltuk a projekt megvalósítását.
Nem olyan fontos ez még tömegeknek, csak megszállott kis csoport szeretné.
"Az igazságot gyakran kell emlegetni, mert a hazugságot is állandóan ismételgetik" Goethe
Hajdu LÁSZLÓ
 
Hozzászólások: 2509
Csatlakozott: 2011 jan. 16 14:48

Re: Kerékpár útvonal a kerületben

HozzászólásSzerző: banogabor » 2016 ápr. 03 15:32

Kedves Laci!

Ami történt, nem véletlenül történt. Lehettem úgy 3-5 éves, amikor Újpalota épült. Az akkori 73-as járat igencsak hasonlított egy olyan városnéző buszra, aminek az útja a kacskaringózáson túl egyfajta katasztrófa sújtotta övezetnek látszó területen futott.

Újpalota közlekedését NEM a 7-es buszra és társaira alapozták akkoriban, hanem a 4-es metró (leánykori nevén Dél-Buda - Rákospalota) megépítésére. Csakhogy azóta eltelt mennyi is??? 40 év! Laci! 40 év alatt a szétlopott közvagyonból még egy normáls összekötő utat sem sikerült építeni Újpalotának. Annak a régiónak, amelynek lakossága bőven indokolná a metrót! Hát ez bizony a politika hiteltelenségének a legékesebb bizonyítéka, ami nem most romlott el!

És ezt tudod te is nagyon jól. Egy zavarérzékeny, lassú villamos nem old meg semmit. Inkább csak ront a helyzeten, s ezt ráfogni arra, hogy a kerékpárosok nem akarnak kerékpárutat...már ne is haragudj! Újpalota lakossága döbbenetesen elkeseredett, de nem ***, hogy az egyébként is rossz megoldás helyett egy olyan félmegoldást válasszon, ami egy kamionra való pénzbe kerül és semmit nem old meg!

A másik meg: ha a XV. kerület mindenkori képviselő testülete annyira a szívén viselné a kerékpáros közlekedést, mint amennyire nem teszi, akkor azért már lehetett volna bőven mit tenni annak érdekében, hogy a biciklisek se legyenek rákényszerítve arra, hogy szabályokat áthágva járdán kerékpározzanak (a Szentmihályi úton) vagy pl. minden zebránál tologatni kelljen a kerékpárt!

Laci! Őszintén! Mondj nekem csak egyetlen olyan zebrát, amit a '89-es rendszerváltás óta alkalmassá tettetek volna arra, hogy szabályosan lehessen átkelni rajta kerékpárral is! Nem hogy az, hanem sok esetben a járdaszegélyek akadálymenesítése sem történt meg!

De az M3-as - Szerencs utcai kereszteződés sem lett átalakítva gyalogos-kerékpáros komforná! Két életveszély ott átkelni. Alternatíva pedig nincs. Ez a probléma is velünk él vagy 32 éve!

Visszatérve az eredeti témához: Újpalotának nem villamos kell, amivel lényegében sehová nem érnek el, hanem egy valóban gyors , korszerű összeköttetés a belvárossal és a budai oldallal....tudod: olyan ami gyorsabb lehet a gyors 7-esnél és nagyobb távolságra képes a nélkül, hogy egy órát kellene zötykölődni.
És ezt a kényelmet nem csak a metró tudja nyújtani, hanem pl. egy városi magasvasút is akár, ami nem áll meg minden utcasarkon, nem függ az aktuális közlekedési helyzettől s amivel szemben egy villamos egyszerűen nem versenyképes!

Ezt a lakosság már világosan érti, Laci!
Kérdés, hogy te és a városvezetés ezt mikor fogja megérteni!?

Tisztelettel:
Bánó Gábor
"...egy demokratikus jogállamban a törvényeknek előre kiszámíthatóaknak kellene lennie..."

Polgár Tamás, Tomcat
banogabor
 
Hozzászólások: 298
Csatlakozott: 2007 feb. 19 10:32
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Kerékpár útvonal a kerületben

HozzászólásSzerző: Hajdu LÁSZLÓ » 2016 ápr. 30 21:47

SOKAT ÉPÍTETT AZ ÖNKORMÁNYZAT A RENDSZERVÁLTÁS ÓTA !
A lámpás kereszteződések egész sorát találod meg, amely mind az elmúlt 26 évben épült ki.
A több mint húsz átkelő már akadálymentesített, tehát kerékpárral, babakocsival, kerekesszéken,
stb. könnyedén közlekedhető, ezeknél új gyalogátkelő is kiépült természetesen. Az M3 as rossz
példa mert az fővárosi feladat, noha tömeges megkereséssel éltünk a 26 év alatt a tulajdonos
főváros felé, de nem tudtuk elérni az akadálymentesítést. A főváros segítségével ugyanakkor a
Szentmihályi út esetében 10 lámpás átkelő épült a 26 év alatt, ezek már akadálymentesek.
A Drégelyvár u és a Nyírpalota u esetében 5 lámpás kereszteződés épült fővárosi tulajdonú úton,
ez a változás állt be az évek alatt a Szerencs u 2 db, a Rákos u 2 db, a Régi Fóti u 2 db, a Kossuth
u , a Pozsonyi u, a Károlyi Sándor u, a Fő u, a Késmárk u stb 1, 1 lámpás kereszteződéssel.
Anno 1999-ben erről álmodni sem mertünk. Fő gond a kertek alatti menekülő út okozta újabb
lámpás kereszteződés igény pl. Szerencs - Bánkút sarok, Kolozsvár u - Széchényi u sarok, a
Körvasút sor - Kolozsvár sarok, Pestújhelyi u - Adria u sarok stb. Van feladat, ahogy nő az autós, a
kerékpáros forgalom úgy nő az igény, pénzünk viszont korlátok között áll rendelkezésre.
"Az igazságot gyakran kell emlegetni, mert a hazugságot is állandóan ismételgetik" Goethe
Hajdu LÁSZLÓ
 
Hozzászólások: 2509
Csatlakozott: 2011 jan. 16 14:48

Re: Kerékpár útvonal a kerületben

HozzászólásSzerző: Magdi » 2016 dec. 29 18:26

Vajon 2017-ben lesz kerékpárút/futóút a Szilas pataknál, összekötve az újpestit és a szentmihályit?
Magdi
 
Hozzászólások: 134
Csatlakozott: 2006 márc. 06 09:24

Re: Kerékpár útvonal a kerületben

HozzászólásSzerző: Hajdu LÁSZLÓ » 2017 jan. 03 12:44

KERÉKPÁR ÚT ÉPÍTÉSÉRE PÁLYÁZTUNK AZ AGGLOMERÁCIÓBAN VELÜNK KAPCSOLATBAN LÉVŐ TELEPÜLÉSEKKEL.
Ez a XV. kerület esetében azt jelenti, hogy előzetesen konzorciumi szerződést kötöttük azokkal az érintettekkel akik a kiírás szerint érintettek lehettek,
illetve vállalták a feltételeket.
A "Budapest - Fót kerékpárút XV. kerületen belüli szakasza." projekt Támogatási Szerződés, Konzorciumi szerződését 2016 december 20 án alá is lett
írva. Tehát a pályázat Európai Uniós pályázatot nyert meg. Ez több évig tartó előkészítő munkát igényelhet, hiszen a nyomvonalon különböző földtulajdonosokkal
kell megegyezni. A gesztor a BKK lesz.
A Szilas patak menti kerékpárút ebbe fog tudni belekötni, ez most így a második ütemben jöhet szóba.
A fenn írt nyertes projekt XV. kerületet érintő hányada 200 000 000 Ft. Ez egy óriás fejlesztés.

Ennyiben tudtam informálni a felvetett kérdése kapcsán.

Tisztelettel.

Hajdu László
polgármester, fővárosi közgyűlési képviselő
"Az igazságot gyakran kell emlegetni, mert a hazugságot is állandóan ismételgetik" Goethe
Hajdu LÁSZLÓ
 
Hozzászólások: 2509
Csatlakozott: 2011 jan. 16 14:48

Előző

Vissza: Sport



Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron