Kedves Hajdú László!
Úgy tűnik nekem, kicsit félreértettük egymást! Nem az eredményeket szerettem volna kritizálni, sőt! Azokat én feltétlenül respektálom! Valóban óriási volt a lemaradás! A szennyvízcsatorna és gázvezetékek kiépítésének szükségességéhez kétség sem fér.
Nekem ezzel kapcsolatban a minőséggel vannak itt-ott kifogásaim
Történetesen a csatornaépítés minősége (nem az elvezetés képességére gondolok) pont abban az utcában kifogásolható a leginkább, amelyikben lakom. Ugyanis a viszonylag hosszú utcaszakasznak mindössze a két végére sikerült egy-egy víznyelőt építeni. Ez már önmagában is érthetetlen, hiszen az utca nem rendelkezik vízelvezető árokkal! Viszont maga az építés is úgy ment, hogy a már akkor is elég rossz állapotú úttestet középen egy szélesebb sávban felbontották. Csatornázás előtt cca. 1 hónapig szivattyúzták a talajvizet. Addig csak a járdán lehetett közlekedni. Majd a csatornázási munkálatok befejeztével vissza leaszfaltozták a felbontott sávot. Mivel akkoriban a környéken ez az egy utca volt leaszfaltozva, így eszébe sem jutott senkinek, hogy a csatorna kiépítésével egyidejűleg rendbe legyen téve teljes szélességében: továbbra is a besüppedt járdaszegélyek, kisebb-nagyobb úthibák, eső idején fél méteres tócsák, télvíz idején pedig jó nagy kátyúk jellemzik az utcát, holott a környék utcáit szintén a csatornázást követően aszfaltozták le, s azok viszont már teljes szélességében meg lettek újítva. Olyanok is!

- útburkolat minősége a Bercsényi utcában

- ...és a járda széle. Esős időben tocsogunk a pancsban...
Továbbiak:Respektálom azt is, hogy 1996(?)-ig nem volt fejlett telefonhálózat a kerületben. Kicsit furcsa, de akkor már csaknem 8 évvel voltunk túl a rendszerváltáson, s több kerületben is megjelentek különböző telefon szolgáltatók, valamilyen érthetetlen okból a mi kerületünkben jelentős késéssel kezdték kiépíteni a telefonos infrastruktúrát. Ennek nem egészen értem az okát!
Sőt, azt sem, hogy miért lehetett a MATÁV a kerületben 10 évig monopóliumban!? Ők ugyanis nem nagyon kapkodtak a fejlesztésekkel. Amolyan tessék-lássék módjára álltak hozzá, legalább is véleményem szerint. A telefon igénylés után (most pontos évszámokat nem tudok felemlegetni), igen hosszú ideig vártunk a bekötésre. Annak idején - legalább is én úgy hallottam - az önkormányzat kötött velük kizárólagos szerződést...amivel megfosztották a kerület lakosságát a választás lehetőségétől. Tudniillik akkor már volt UPC is!
A másik dolog, ami miatt az egyik szemem sír a másik nevet az az, hogy bár a kerület fejlesztése feltétlenül kívánatos, de a régi sáros utcák - habár ma már jogosan nem kívánatosak -, mégis adtak egyfajta falusias jelleget a kerületnek...egy kicsit vidék voltunk a fővárosban. Azért mondom, hogy voltunk, mert a mindenhova kiépített szilárd aszfalt burkolat véleményem szerint "urbanizálta" a kerületet. Megnövelte a gépjármű forgalmat ezekben a kis utcákban, holott a sódergödör és környéke megmaradhatott volna amolyan "falusiasnak", ha mondjuk aszfalt helyett például sima kavicsburkolatot kap.
Persze ez szigorúan a magánvéleményem! Ez talán abból is fakad, hogy a kerületnek mára szinte minden szeglete iszonyúan leterhelt a közlekedéstől. Az M3-as az M0-ás kiépítéséig maga volt a pokol, ahol egymást érték a kamionok, s nem egy, nem kettő be is tévedett a Szerencs utcába!
Őszintén hiányzik az az egykor volt csend, amikor még a madárdalt nem nyomta el az autók zaja! Ma már kapunk ezen zajok mellé kalapálást és flexelést is! Időnként tüzet is raknak, aminek a füstje elborítja a környéket.
Erről is meg van a külön véleményem: a lakóövezet számomra pihenőövezetet jelent! Így nem kéne lakóövezeti utcákban vagy annak közvetlen környékén engedélyezni ilyen-olyan lakatos műhelyek működését vagy egyéb zajjal, füsttel járó tevékenységeket. Haza igenis pihenni járjunk! Pont elég frusztráció éri az ember fiát a munkahelyén nap mint nap. Ha ezt még otthon sem tudja kipihenni, akkor az felőrli az embert. Egyszerűen így nem lehet élni! Ezért fontos!
Ezért fontos, hogy az M3-as innenső oldalára is kerüljön zajvédő fal. Ezért volt fontos, hogy a környék végre kapott egy kiváló játszóteret is és ha mást nem, legalább ezt megvédjük az M3-as zajától!
De amiről írtam, a kerékpárút-hálózat is ilyen. Részint pihenés-kikapcsolódás jellegű, másrészt a "zöld" közlekedést, s a kerékpározással együtt járó szabadság érzést is támogatja, ami stresszoldó hatású! Újpalotának erre különösen nagy szüksége lenne, hiszen a legtöbb ember négy fal közt bezárkózva éli az életét!
Véleményem szerint a László Tamás által emlegetett "vannak ösvények Újpalotán" kijelentése (2012. októberi közmeghallgatás) nem megoldás...pontosabban nem konkrét, ugyanis nem veszik nagyon szívesen az arra járó gyalogosok, hogy a kerékpárosok ezeket az ösvényeket használják kerékpározásra. A legnagyobb problémám vele, hogy a kerékpározás ezeken az ösvényeken egy szabályozatlan kérdés: vagyis nem tudható biztosan, hogy ezek az ösvények járdának számítanak-e, amin elvileg nem kéne kerékpározni, avagy sem!?
Véleményem szerint ezt a tisztázatlan helyzetet csakis kerékpárút-kijelöléssel lehetne rendezni! A másik, hogy Újpalotán sok helyen még mindig nincsenek lesüllyesztve a járdaszegélyek. Így megnehezíti az átkelést. Néhány helyen pedig az útkereszteződés is balesetveszélyes a kerékpárosokra nézve. Különösen a Nyírpalota úti villamos sínek kereszteződése ilyen, amely a tavalyi (vagy tavaly előtti?) rekonstrukcióból szintén kimaradt! Ezt jó lett volna akkor lezsírozni a BKK-val, de még mindig nem késő!
Hiányzik a kerékpárút-kapcsolat a szomszédos kerületekkel. Bár némi törekvést már hallhattunk arról, hogy esetleg Fót felé elindul egy kerékpárút-építési program, ami nagyszerű lenne, de a kerületen belüli kerékpáros közlekedést még mindig nem oldaná meg!
Szóval kedves Hajdú László! Ez is egy olyan ügy, amit valamilyen oknál fogva nem sikerült megoldani az elmúlt két évtizedben, pedig véleményem szerint nem lett volna olyan bonyolult: simán bele lehetett volna tervezni a kerületi úthálózat fejlesztési programokba! Ha máshogy nem, akkor a városszerte elterjedt szemlélet szerint: ahol nincs hely kerékpárút kiépítésére, ott az útburkolatra felfestett sárga piktogrammokkal hívják fel a kerékpáros közlekedésre az autósok figyelmét. És emellett megfelelő KRESZ tudással igenis lehet kerékpárral biztonságosan közlekedni forgalmasabb utakon is, de ehhez feltétlenül szükséges volna a hatóság ilyen irányú támogatása is!
Még nem írtam kórház-ügyéről, ami viszont megérdemelné, hogy körbe legyen fényképezve, s felkerüljön ez is a fórumra. Mert ahogy kinéz, az valami gyalázatos! És bizony ezt sem sikerült megoldani!
Fontos viszont, hogy mindezeket nem azért írom, mert akár László Tamás, akár az Ön polgármesteri munkáját szeretném minősíteni hanem azért, hogy ezeket az ügyeket ne hagyjuk kihűlni, s mint egy rossz fekélyt elburjánzani, mert mindannyian ugyanazért a kerületért dolgozunk!
Tisztelettel:
Bánó Gábor