Lukács S írta:A tegnapi napon ,azaz 2015 április 11-én volt szerencsém kerékpárral végigmenni a Szilas- patak partján, egészen a Naplás tóig. Kerületünkben a patak partja rossz minőségű, hepe-hupás földút. Természetesen végig szeméttel. A XVI.kerület egy hosszú szakaszán ,azt hiszem a Veress Péter út után a patak bal partja csodálatosan le van aszfaltozva. Széles kerékpárút vezet egészen a Naplás tóig. Az út mellet padok, szemetesek, és sok-sok játszótér van.Sőt még egy kisebb kerékpáros akadálypályát is építettek a bátrabbaknak. Természetesen szemét nincs eldobva sehol. A tegnapi jó időben mondhatom egy tömeg volt azon a részen.Mégis mindenki elfért. Kérdés. A mi oldalunkon,tehát Palotán miért nem építenek egy kisebb aszfaltozott kerékpár utat a patak partján? Nem lenne olyan nagy falat.Hiszen a Pólus Center mögött már van egy rövid szakasz.Csak azt kellene meghosszabbítani a Rákospalotai határ útig. Azt elfelejtettem,hogy a patak XVI.kerületi részén a meder is rendbe van téve. Tudom nálunk is csináltak valamit. Ha le lenne aszfaltozva iskolák is szervezhetnének az erdőbe tanulmányi kirándulásokat. Ez csak egy ötlet.
Megnéztem: de ez számomra még nem válasz:(
302/2012. (IV. 25.)
Kerékpárút kiépítése
Budapest Főváros XV. kerületi Önkormányzat Képviselő-testülete úgy dönt, hogy a 2012. évi kerékpárút építés a Szántóföld úti sportteleptől kiindulva a Szilas patak mentén valósuljon meg, a PRO URBE Kft. 19/93B számú terveinek aktualizálását követően.
Felkéri a polgármestert, hogy bízza meg a tervezőt a tervek felújításával és egyeztetésével (563-195 „Egyéb tervek készítése költségkeret terhére), valamint a szükséges engedélyek beszerzésével.
Felelős : polgármester
Határidő : 2012. május 31.
(Jogszabályi hivatkozás: 1990. évi LXV. törvény 8. § (1) bek.)
A válasz nem nehéz. A jelenlegi rangsorban az erre szánt forintok nagyon kicsikék. Az elmúlt évben a Szántóföld u (Sporttábortól) indulva a Kosd u (Szántóföld u - Mogyoród u között) a kerékpár út megépült, illetve a Mogyoród u és a Csobogós u a Szilas patakig karácsony előtt elkészült, tehát közel egy kilométer a sportpálya és a Szilas patak között az elmúlt év végére átadásra került. A Csobogós u - Szilas patak sarok egy kerékpár u gyűjtőhely. A Fő u korábban kiépített (Karácsony Benő park irányából) elkészült közel két kilométer kerékpár u is ide köt be. A Szilas patak (Csobogós u saroktól - a Régifóti u között) már korábban kerékpárral járható volt. A Régifóti u - M3 - Pólus Center - Újpalota Kiserdő szakasz tervei készítése adaptációval rendezhető, erre pályázati pénzt remélünk, erre készülünk, így tudunk pótlólagos forráshoz jutni. A fejlesztések 2010 - 2014 között az EU nagyon jelentős forrásaiból az Újpalota Zsókavár projekt I. II. III. ütemre lettek felhasználva, ez több mint 2 Milliárd Ft. Több Rákospalotai, Újpalotai és Pestújhelyi játszótér, 14 műfüves focipálya, Óvoda bővítés a Patyolat u, Új Bölcsőde épült a Fő u, Több ezer négyzetméter járda és térburkolat épült. Sorolható az elvégzett fejlesztés, ám az tény nem volt fókuszban a kerékpárút építés. A gond az, hogy az örökölt kötelezettségek végrehajtása a 2014/15 - 2019 évi már elfogadott fejlesztések miatt olyan terheket cipel ami miatt a kerékpár u építése csak pályázati források elnyerésével valósulhat meg. A kötelezettségek milliárdos nagyságrendben veszik igénybe a költségvetést: a volt orosz kórház ingatlanon egy közel 500 millióba kerülő járóbeteg, háziorvosi rendelőt épít az önkormányzat, a Deák u - Karácsony Benő u sarkon szintén egy 400 millió forintot meghaladó bekerülési összeggel háziorvosi rendelő épül. Tervezési elkötelezettség a Bányász parkban egy verseny méretű több célú sportcsarnok építése kb. 3 Milliárd Ft + terv és engedélyezés. Újpalota Fő tér multikulturális központi művelődési központ tervezése zajlik - ez is korábbi döntés szerint - csak a tervezés közel 100 millió Ft. E két utóbbi giga beruházástól azt várjuk, hogy a kerület sport és kulturális infrastruktúrája világvárosi színvonalat éri el. Ezek központi forrásból valósulnának meg, ám a terveket, az engedélyeket nekünk kell előre biztosítani! Összességében és csak vázlatosan így néz ki a XV. kerületi közös kassza, tehát a kerékpár úttal is foglalkozunk, de nem a prioritások között. Ezt örököltem, jelenleg nem áll módomban stratégiát váltani.
Most vettem észre a kérdést, noha a figyelés a hivatalunk feladata. Ez egy gyors és nem szerkesztett visszajelzés, ám a lényeget tartalmazza.